2013/07/08

ДИЈАЛОГ СА ПРУСТОМ, ХАНДКЕОМ И МИШИМОМ

Четвртак, 4. јул

Аутор и извођач: МИЛОШ СОФРЕНОВИЋ

Звук: Милош Софреновић, уз техничку подршку Козима Нанда
Костим: Милош Софреновић

ПРЕДСТАВА СЕ САСТОЈИ ИЗ ТРИ ДЕЛА У ХРОНОЛОШКОМ РЕДОСЛЕДУ:
1. Соло ТО САМ ЈА (дијалог са Петером Хандкеом)

          Ово дело је мој лични и уметнички дијалог са изводима из драме Каспар Хаусер Петера Хандкеа.

          ТО САМ ЈА јесте динамично путовање у свет покрета и промишљање јединствене природе кретања. Овај перформанс делимично је инспирисан Хандкеовим концептом Speak-ins (Sprechstücke), где се речи не односе на свет као на нешто што постоји изван речи, већ на свет самих речи.
          У овом соло извођењу феномен кретања истражује се кроз размишљање о кретању кроз простор и време и унутар њих; бити покренут; кретати се из; кретати се ка; кретати се кроз; кретати се између покрета; кретати се унутар покрета. То је покушај реафирмисања идеје о телесном инструменту (телу) као целини која је сама себи довољна, или о стварности која може говорити и комуницирати помоћу немог говора, стварности из које се рађа аутентичан језик који се креће да би говорио и који говори крећући се.
Често је важније освестити него учинити преврат.

2) ВИДЕО ПРОЈЕКЦИЈА ИНСЕРТА У ТРАЈАЊУ ОД УКУПНО 15 МИНУТА ИЗ ФИЛМА ИШЧЕЗЛА АЛБЕРТИНА (Дијалози са Марселом Прустом) РЕДИТЕЉА МЛАДОМИРА ПУРИШЕ ЂОРЂЕВИЋА.
Аутор кореографије и извођач: Милош Софреновић

          Казалишно дело и филмска адаптација посвећени су композиторки Ксенији Зечевић (1956 - 2006.).
Режију овог перформативног филма потписују: Младомир Пуриша Ђорђевић, Миодраг Миша Милошевић & Милош Софреновић.
Камера и монтажа: Миодраг Миша Милошевић
Осмислио и изводи: Милош Софреновић
Музички концепт-аранжман-драматургија-текст: Милош Софреновић
Изнова преведено и изговорено: Шила Софреновић
Глазбена складба, аранжман, звук: Jan Vysocky
Кoстимографија и сценографија: Милош Софреновић
Фото меморија: Ана Адамовић и Иван Илић-Кишољубац 
Извршни продуценти перформативног филма те потпора: Министарство културе и информисања Републике Србије, SMOG Entertainment, Битеф Театар
Извршни продуцент позоришног извођења: Загребачки плесни центар/ Хрватски институт за покрет и плес (Мирна Жагар) www.plesnicentar.info DELIKOS COMPANY (Мина Ракићевић) www.delikos.rs
О представи/филму:
Младомир Пуриша Ђорђевић, Миодраг Миша Милошевић и Милош Софреновић представљају свој филм Ишчезла Албертина.
          Ишчезла Албертина у роману Марсела Пруста У потрази за изгубљеним временом послужила је плесном уметнику Милошу Софреновићу да нам исприча како је љубав трајнија од живота.” - Младомир Пуриша Ђорђевић
          Живи покрет - изведен и проживљен у садашњем тренутку - је у ствари привремено стање, тиме што је једном изведено оно се вечно анализира и процесуира попут неког прошлог искуства. Кроз мој дијалог с Прустовим епохалним делом Сећање на ствари прошле открио сам јаку повезаност с три дискурса: сећање, покрет и монолог. - Милош Софреновић
Филм у укупном трајању од 63 минута је приказан на ФЕСТИВАЛУ АУТОРСКОГ ФИЛМА 2012 у Београду, ФЕСТ 2013, Плесни Тједан 2013 у Загребу и Ријеци.
НАПОМЕНА: Укупно трајање инсерта из филма 15 минута
3. Соло Јукио Мишима – НЕСТАЈАЊЕ (соло за клавир и идеју)
          “Можда та идеја о ТРЕЋЕМ СВЕТУ јесте свет у коме прихватамо истовремено постојање нежног и свирепог света и у нама самима и око нас, где су и речи и свет у истој мери крхки као што могу бити окрутни и обрнуто – као у кавезу који личи на круг. ЗАР ТО НИЈЕ ШТЕТА?”
                                                                           Милош Софреновић
          „Када заробљени лав изађе из кавеза, улази у шири свет него лав који познаје само дивљину. Док је био у затворен, за њега су постојала само два света – онај у кавезу, и онај ван кавеза. Сада је слободан. Ипак, није задовољан, јер нема ТРЕЋЕГ СВЕТА, који није ни живот у кавезу ни живот ван њега.“ –        
                                                                           Јукио Мишима, Жеђ за љубављу

Кореографија и извођење: Милош Софреновић
Музика: ЛП Дуо – Соња Лончар и Андрија Павловић
Костим: Катарина Вуковић – www.slic.rs



МИЛОШ СОФРЕНОВИЋ (1976) – извођач, кореограф, редитељ и педагог своје професионално плесно и кореографско образовање стекао је као стипендиста Лабан центра (плесне академије) у Лондону. Као извођач, кореограф и редитељ добитник је неколико међународних стипендија од стране Министарства културе Србије, Сорош Фондације (Београд), Dance Wеб програма (Беч), Dance Omi програма (Сједињене Америчке Државе), Odyssey Dance Theatre програма (Сингапур). Остварио је, између осталих, успешну уметничку сарадњу са кореографима Аном Санчез Колберг (Лондон), Кит Јохнсон (Копенхаген), Лиз Кинг (Беч), Денијем Теном (Сингапур), Михаилом Хонесеауом (Берлин), Филипом Арматијем (Локарно), Соњом Вукићевић (Београд). Своја дела представио је на фестивалима у Њујорку, Единбургу, Лондону, Бечу, Истанбулу, Сингапуру, Стокхолму, Грацу, Београду, Загребу, Скопљу, Новом Саду, итд. Усавршавао се у области кореографије код познатих педагога Сузане Линке, Џонатана Бароуза, Кристине Коно (дугогодишњи педагог трупе Пине Бауш), Вере Мантеро, Ко Муробушија и др. Специјализовао се у домену соло плесне форме инспирисане немачким плесним театром (Tanz Theater) и јапанским Буто плесом.


















Нема коментара:

Постави коментар